piątek | 11.10.2019

Bądź wizjonerem! To się opłaca!


Ogromna konkurencja na rynku hotelowym przyzwyczaiła nas, klientów do rozpieszczania na każdym kroku. Celem dla właściciela jest, wiadomo, zwabienie klienta i maksymalizacja zysku a dla gościa doskonała obsługa w niebanalnej scenerii. Właśnie. Sceneria. Wnętrza hoteli już od progu często nieciekawe, sztampowe, bezpłciowe, kolorystycznie bezpieczne i nudne nie zachęcają. Na ścianach smutne reprodukcje Picassa, Van Gogha lub foto wydruki w ramkach z popularnej „sieciówki”. Dla poszukującego, ambitnego i znudzonego katalogową sztampą klienta nie ma nic gorszego niż puste ściany i niemodne wyświechtane zasłony dlatego aby zaskoczyć i zadowolić gusta, inwencja właścicieli hoteli i zaangażowanych projektantów wnętrz, sięga zenitu.


zdjęcie: werner moser z Pixabay

Można powiedzieć, że nie tylko dobry ale też doskonały design wkroczył do wnętrz hotelowych i otoczył gości szeregiem środków niebanalnych. Przykłady się mnożą ale z pewnością warto wspomnieć nowoczesność z pogranicza kiczu dla młodych – Moxy Warsaw Praga, fantazję, oryginalność i tajemniczą magię – Hotel Quadrille*****  lub też minimalistyczną ascezę Nobu Hotel Warsaw.

Nowa jakość

Hotele designerskie to wygoda i uczta dla spragnionych wygody i estetyki gości. Wymagający gość jest z premedytacją otaczany tworami najznamienitszych przedstawicieli sztuki projektowania. Hotele designerskie promują twórców, chwalą się nimi ściągając do siebie klientelę doceniającą ciekawe i niebanalne wnętrza. Specjalnie zaprojektowane i dedykowane dla nich meble i przedmioty użytkowe „sprzedają” ofertę i stają się wiodącym narzędziem marketingowym.

To jednak nie wszystko…

Zachwycające wnętrza, przemyślany design, materiały z najwyższej półki na stałe już wpisują się w standardy hotelowego biznesu ale pojawia się zupełnie inne, może nie nowe – bo rozwijające się już od początku XX w – ale bardzo ciekawe i inspirujące zjawisko. Jak grzyby po deszczu powstają coraz bardziej śmiałe przedsięwzięcia, oferujące gościom nie tylko nocleg na najwyższym poziomie ale również przeżycia natury duchowej i estetycznej – hotele artystyczne. To połączenie przestrzeni pełniącej funkcję noclegową z galerią sztuki, salą wystawową a nawet teatrem. Zadaniem tych obiektów jest nie tylko obsługa gości na najwyższym poziomie ale również promocja szeroko rozumianej kultury. Właściciele stają się mecenasami sztuki, często promują młodych nieznanych artystów, współpracują z instytucjami kulturalnymi, władzami miasta, uczelniami artystycznymi. W hotelowych wnętrzach odbywają się regularne koncerty muzyczne, performance, w pokojach swoje sztuki teatralne wystawiają młodzi reżyserzy – Art Hotel we Wrocławiu. Tego typu miejsca przyciągają klientów nie angażując środków w typowy marketing hotelowy. W kanon art-hotelu wpisują się też obiekty luksusowe, w których filozofia pięcio-gwiazdkowego przybytku łączy się z historycznym sznytem architektury oraz wysmakowanym gustem, pasją i wizją właściciela – Raffles Hotel Europejski w Warszawie, czy unikalny i nowoczesny, można powiedzieć technologiczny Blow Up Hall w Poznaniu. To przykłady doskonałego połączenia wizji estetycznej, pasji właściciela i wysmakowanego gustu designerskiego.

Właściciele stają się mecenasami sztuki, często promują młodych nieznanych artystów, współpracują z instytucjami kulturalnymi, władzami miasta, uczelniami artystycznymi

Nad wyraz zaskakujący i ekscentryczny pomysł hotelu znajdujemy w Berlinie. Właściciel, znany niemiecki artysta, muzyk Lars Stroschen w 1998r. stworzył szalenie ciekawe i ekscytujące miejsce – Propeller Island City Lodge . Obiekt jest połączeniem hotelu i dzieła artystycznego. Gość, przebywając we wnętrzach, staje się niejako elementem performance, zostaje wprowadzony w szczególny świat estetyki, dzieła sztuki – tworu bardziej subiektywnego odbioru. Nietypowe materiały, elementy wyposażenia i przedmioty użytkowe nie są zunifikowane, są często szokujące i można powiedzieć, dziwacznie umieszczone we wnętrzu. Mamy tu do czynienia z czymś niezwykłym, wykraczającym daleko poza schemat typowego art-hotelu czy hotelu designerskiego. Doświadczamy kontaktu z prawdziwą sztuką i jednocześnie stajemy się jej częścią. Unikalne miejsce, warte odwiedzin ale też naśladowania.

Tak samo jak wszyscy czyli nijak

Współczesny świat zmusza przedsiębiorców z branży usług noclegowych do wychodzenia poza przeciętność. Klienci oczekują nie tylko przenocowania w miłym wnętrzu i dobrej kuchni ale również przeżyć natury estetycznej. Dbałość o wystrój, i wygodę gościa to minimum jednak to wszystko, teraz okazuje się niewystarczające dla spragnionych ciągłych wrażeń i odmiany gości. Prowadzenie Hotelu artystycznego czy designerskiego to zajęcie z pewnością ambitne ale też i wymagające, równocześnie korzyści wynikające z tak prowadzonego przedsięwzięcia, są na pewno szalenie satysfakcjonujące i bezsprzecznie zyskowne.


Autorka: Kasia Koziara


źródła: www.czasnawnetrze.pl, www.freestylemarketing.pl/sztuka-jako-podstawa-marketingu-hotelu/


Zapisz się na newsletter

redakcja@lepszynocleg.pl

Tel.: +48 22 832 41 13

Skontaktuj się z nami
*wymagane informacje