wtorek | 17.09.2019

Dogonić Japonię


Na świecie jest kilka krajów, które wszystkim kojarzą się z dużym rozwojem techniki, nowymi technologiami w różnych dziedzinach życia. Zdecydowanie najbardziej rozwiniętym technologicznie krajem jest Japonia. Wiele nowych myśli technologicznych wywodzi się właśnie stąd. Toteż wcale nie zaskoczyło nas to co zobaczyliśmy w jednym w japońskich hoteli podczas pobytu w Kioto.

100% wygody

Każdy pokój wyposażony jest w przenośny tablet, który staje się osobistym konsjerżem. Tak, nie ruszając się z pokoju mamy możliwość korzystania ze wszelkich opcji dostępnych w hotelu. Szczególnie przydatna może okazać się możliwość zamawiania posiłków. Ich egzotyczne nazwy często mogą przyprawić nas o ból głowy. I tu z pomocą spieszy nam nasz elektroniczny gadget, który pokazuje wszystkie potrawy na obrazkach co bardzo pomaga w uniknięciu zamówienia niechcianego posiłku, a dla ciekawskich miłośników jedzenia może być swojego rodzaju przewodnikiem kulinarnym.

Zalet takiego rozwiązania jest wiele. Jednym z nich z pewnością pozbycie się bariery językowej, która często blokuje chęci wielu osób, a w najlepszym wypadku powoduje obawę czy uda się nam porozumieć przez telefon i zamówić to na co naprawdę mieliśmy ochotę:).

Wszystko w Twoich rękach

Ale aplikacja to nie tylko jedzenie😊 To co nas urzekło to absolutne przekonanie o tym, że nie prosząc nikogo o nic mamy poczucie decydowania o wszystkim. Aplikacja pozwoliła nam czuć się wyjątkowo i myśleć, że ciągle ktoś jest „pod ręką” i o nas dba, że bez dzwonienia, czy oczekiwania w kolejce do recepcji możemy zrealizować wszystkie nasze potrzeby, sprawdzić pogodę, włączyć radio, poprosić o budzenie czy zamówić taksówkę. Nie mówiąc o włączaniu ulubionej muzyki czy rezerwowaniu stolika w hotelowym barze czy pobliskiej, zaprzyjaźnionej restauracji.

Nie tylko w hotelu

Bardzo przydatną funkcją, którą mieliśmy okazję docenić wielokrotnie, była mapa z zaznaczonymi miejscami turystycznymi, poradami co zwiedzać, jak dojechać ale również z informacją o sklepach, aptekach, szpitalach, restauracjach, wydarzeniach i tym wszystkim co może uatrakcyjnić pobyt w danym mieście, a przy okazji zapewnić bezpieczeństwo. Dzięki temu jeszcze przed śniadaniem mogliśmy dokładnie zaplanować dzień, sprawdzić dojazd co efektywnie wpływało na realizację naszych turystycznych zamierzeń. No i znów  nie musieliśmy ani stać w potencjalnej kolejce do recepcji ani nikogo pytać, ryzykując, że się nie dogadamy albo nie będziemy mieć czasu na zastanowienie się w spokoju, i pokoju😊 co tak naprawdę nas interesuje i gdzie i jak chcemy spędzić kolejny piękny dzień. Genialne!

Takie czasy

Zmiany pokoleniowe, tempo życia, i rozwój technologii powodują, że ludzie zatracają umiejętność komunikowania się w tradycyjny sposób. Łatwiej jest napisać maila niż zadzwonić, napisać na czacie niż spotkać się osobiście – wynika to zapewne w dużej mierze z wygody ale również z tego, że jesteśmy w ciągłym pośpiechu, a chcemy mieć „ślady” różnych zdarzeń gdzieś zapisane, żeby w razie potrzeby móc sprawdzić, odwołać się, jak również z zatracania umiejętności interpersonalnych wynikających z ogromnej i ciągle rosnącej liczby bodźców, które są nam codziennie dostarczane. Takie są fakty, a z faktami się nie dyskutuje dlatego nie pozostaje nam innego jak dostosować się do otaczającej nas rzeczywistości, ucząc się jej ale przy okazji ale nie w sposób bezkrytyczny.

Co u nas

Na szczęście w naszym kraju też rodzą się nowoczesne pomysły skierowane do branży hotelowej, a to co zobaczyliśmy w Japonii tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że założenia jednego z projektów, który wspieramy są zbieżne z kierunkiem w jakim rozwija się współczesny, nowoczesny świat.

Nasze rozwiązanie jest trochę bardziej kompaktowe w porównaniu do tego, które spotkaliśmy w Japonii ale z powodzeniem realizuje wszystkie zadania, które opisaliśmy w tym artykule, przy czym pasuje do różnego typu obiektów, jest szybkie i ekonomiczne we wdrożeniu oraz proste w obsłudze tak dla gości, jak i hotelu. Ma też jedną zasadniczą przewagę – każdy użytkownik korzysta z własnego urządzenia (w hotelu i poza nim, bez konieczności ściągania jakiejkolwiek aplikacji).

O innych zaletach przeczytajcie sami na www.sunguest.pl. Jeśli macie pytania – piszcie, dzwońcie!

Zródło, zdjęcie otwarcia: https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/elementy-obslugi-pokoju-w-hotelu_4623621.htm


Zapisz się na newsletter

redakcja@lepszynocleg.pl

Tel.: +48 22 832 41 13

Skontaktuj się z nami
*wymagane informacje