piątek | 04.10.2019

Małe jest piękne!


Już niebawem rozpocznie się sezon zimowy, a wraz z nim wyjazdy narciarskie. Narty to nie tylko duże hotele, ale w znacznej części noclegi w kameralnych apartamentach i małych pensjonatach. Jednak ten rynek również mocno ewoluuje – małe obiekty łączą siły i tworzą grupy pod wspólną marką, z jednym system rezerwacyjnym i systemem obsługi gości. Takie zjawisko ma miejsce tak w Polsce, czego dobrym przykładem jest np. mikro sieć Poduszka.

Ale jeśli myślimy narty, to bardzo często mówimy Słowacja. My, jakiś czas temu, odwiedziliśmy  jeden z obiektów słowackiej mikro sieci apartamentów i pensjonatów Aplend. Sieć jest skoncentrowana w Tatrach Słowackich, oferuje obiekty o różnorodnym charakterze, standardzie oraz cenach. Celuje oczywiście w miłośników białego szaleństwa, ale również wspinaczki górskiej i spacerów.  Pomimo sporego zróżnicowania samych obiektów zapewnia bardzo stabilny poziom obsługi i oferty – dobra lokalizacja, przestronne apartamenty, ciekawy wystrój wnętrz, nienaganna czystość oraz bardzo dobra kuchnia. Do sieci należy również słynny pensjonat Koliba Kamzik w Starym Smokowcu

Vila Olivia Aplend

Nam udało się spędzić ponad tydzień w Nowym Smokowcu w pensjonacie Vila Olivia należącym właśnie do sieci Aplend. Hotel położony jest dosłownie pod Tatrami Wysokimi w pobliżu tras narciarskich oraz słynnej kolejki na Hrebienok. Posiada wybór bardzo przestronnych apartamentów, klimatyczny wystrój i dobrą restaurację, w której serwowane są również śniadania dla gości. Personel, choć nieliczny, dość dobrze radzi sobie tak z obsługą gości pensjonatu, jak i restauracji. Zimą cieszyła nas spora i nowoczesna przechowalnia sprzętu z wydajnym systemem suszenia butów.

na zdjęciach: Pensjonat Aplend Vila Olivia Stary Smokowiec

Sieć Aplend / Vila Olivia – Plusy

Apartamenty i pensjonaty pod marką Aplend zrobiły na nas bardzo dobre wrażenie. Główne zalety to w każdym przypadku:

  • lokalizacja
  • kuchnia
  • wielkość i wystrój apartamentów
  • udogodnienia dla aktywnych turystów
  • rozsądne ceny

 Pomimo, że jest to stosunkowo mała sieć oferuje liczne benefity charakterystyczne dla większych grup hotelowych – np. program lojalnościowy, oferty specjalne, programy partnerskie i zniżki w regionie

Sieć Aplend / Vila Olivia – Minusy

Na szczęście nie ma ich zbyt wiele! Główna niedogodność, która była odczuwalna w Vila Olivia to połączenie baru z recepcją. Kiedy był tam tylko jeden pracownik i więcej gości tworzyły się niekiedy małe zatory, na szczęście personel jest niezwykle sympatyczny i bardzo sprawny, dzięki czemu czas oczekiwania był znośny. Drugi problem wynika z braku telefonów w apartamentach z bezpośrednim połączeniem do recepcji, dlatego w praktyce załatwienie nawet drobnej sprawy wymaga zejścia do baru. Nie jest to wielki kłopot, ale jednak niedogodność, szczególnie w godzinach wieczornych, kiedy już jesteśmy przebrani do spania.

Sieć Aplend / Vila Olivia – Wnioski i rekomendacje

Zdecydowanie polecamy sieć Aplend oraz klimatyczny pensjonat Vila Olivia. Szczególnie dla rodzin z dziećmi i małych grup będzie to idealne oraz efektywne kosztowo miejsce. Osoby zarządzające obiektem powinny natomiast pomyśleć jak goście mogliby się komunikować z obsługą bez konieczności schodzenia do recepcji, czyli w tym przypadku baru. Niestety w tej chwili przebywając w apartamencie jesteśmy poniekąd odcięci od kontaktu z obsługą. A przecież apartamenty są duże, przeznaczone dla większej liczby gości, porządnie wyposażone i zawsze coś „wyskoczy”. Mamy np. pralkę i zmywarkę, a kapsułki szybko się kończą, wtedy trochę nie wiadomo co z tym zrobić, bo nie ma wskazówek jak zamówić kolejne. My, jako blogerzy, ale też autorzy aplikacji dla hoteli, uważamy, że udostępnienie prostego zautomatyzowanego narzędzia ułatwiłoby tu życie tak gości, jak i obsługi hotelu. Zainstalowanie w obiekcie nowoczesnej aplikacji takiej jak np. nasz SunGuest uczyniłoby pobyt gości w pensjonacie Olivia zdecydowanie bardziej komfortowym, przy stosunkowo niewielkim nakładzie kosztów rekompensowanym wyższą sprzedaż usług dodatkowych. Ale to już zadanie dla zarządzających pensjonatem… którym oczywiście chętnie doradzimy, jeśli tylko zechcą.

Obiekt odwiedził Artur (Lepszy Nocleg) wraz z rodziną.


Zapisz się na newsletter

redakcja@lepszynocleg.pl

Tel.: +48 22 832 41 13

Skontaktuj się z nami
*wymagane informacje